Jana – návštěvnost webu

1) Máte obavy, že váš web nebude nikdo navštěvovat? Nemusíte, jelikož existuje mnoho způsobů jak docílit vyšší návštěvnosti webových stránek. Některé jsou placené jiné zdarma. U těch placených bych se ráda zastavila. Mezi nejznámější patří nákup bannerové reklamy na jiných stránkách či katalozích, ale tyto vám rozhodně nedoporučuji, jelikož jsou drahé a dnes již vesměs neúčinné. Uživatelé internetu si na bannery zvykli a vesměs je ignorují. Zároveň maximálně nedoporučuji kupovat hromadné zpětné odkazy, kterým dnes moderní vyhledávače nepřikládají žádnou váhu, jelikož poznají tento “podvod”.

Nejvíce vhodné pro originalitu vašeho webu je vlastní kvalitní obsah webu. Doporučuji vám, než začnete uvažovat o možných investicích do “nákupu návštěvnosti”, zamyslet se nad obsahem vašich stránek a vybudovat kvalitní obsah, odlehčený, výstižný a srozumitelný pro návštěvníky. Pokud svým obsahem návštěvníka stránek nezaujmete, tak si můžete platit za možnost zvýšení návštěvnosti vašich stránek třeba i proklikovými kampaněmi, ale dejte na mě, že bez kvalitního a upoutávajícího obsahu vám návštěvník na klikne, ale jak rychle přišel, tak stejně rychle odejde a nezanechá za sebou požadovanou stopu.

Přinuťte návštěvníka vašich webových stránek hltat text, nabijte ho pozitivní energií a nenechte ho odejít. Podpořte jeho zvědavost, nabídněte mu další informace k danému tématu, PŘINUŤTE HO K AKCI! A jak? Doporučuji nasměrovat návštěvníky z hlavní (úvodní) strany na další příbuzná témata nebo přímo vytvořit tlačítko na přechod do objednávky.

Pokud jste si jisti, že máte velmi kvalitní obsah, tak pro zvýšení návštěvnosti vašeho webu je vhodná e-mailová kampaň neboli e-mailový marketing. Je to můj tajný typ. Myslím si, že nabídnout zdarma e-book, typy, rady jen za kontaktní údaje, přičemž vyplněním jednoduchého formuláře s kontaktními údaji požádáte o souhlas se zasíláním dalších typů, rad a obchodních nabídek, Vás nebude stát další finance a zaměříte se na klientelu, kterou Vaše zboží zajímá. Vytvoříte si tak cílenou databázi klientů. Nezapomínejte ovšem dodržovat zákonné požadavky a zasílat klientům pouze obchodní nabídky a umožnit jim odvolat svůj souhlas.

2) Zamýšlíte se nad novým vzhledem webových stránek? Říkám ano, změna je život, zajímavý vzhled připisuje body, ale POZOR … Design webu není to hlavní! Nesmíte nikdy zapomenout na to, že návštěvník vašeho webu nehledá design, hledá informace! Proto nesmí design webu přebít obsah, ale naopak ho musí vyzdvihnout. Vzhled internetových stránek musí návštěvníkovi lahodit a musí být pro něj hlavně přehledný. Blikátka, svítidla a automaticky spuštěné efekty mě osobně odrazují, nechci přeci číst blog bláznivé puberťačky, která ke své filmové STAR naplácá miliony blikacích srdíček. Při delším nahlížení na blikátka mě akorát může přivést do hypnózy, takže rychle pryč. Stejně ten její idol “žrát” nikdy nebudu. Zajímá mě přeci něco úplně jiného … jak by řekl jistý, ve filmu obživlý, robůtek … CHCI VSTUPNÍ DATA … IN-FOR-MA-CÉÉ!  Prostě a jednoduše úžasný vzhled vašich webových stránek vám novou klientelu nepřinese, ale úžasný a kvalitní obsah podpořený nevtíravým vzhledem vám zaručí návštěvníky, které bude zajímat každá aktualizace vašeho webu či každá novinka vašeho obchodu. I my standartně podporujeme obsah zajímavým designem, bez blikátek … bez hypnózy.

3) Také máte obavy, že Vám investice do webu nepřinese očekávaný zisk? Kdo by také chtěl provozovat internetové stránky svého podnikání jen jako drahou vizitku? Já určitě ne! Internetové stránky si pořizujeme hlavně kvůli získání nové klientely. Každý neumí vytvořit kvalitní internetové stránky. Já se přiznám, že neumím udělat pořádný steak a co. Každý umí něco lépe a něco hůře. Proto když mám chuť na steak zajdu si do restaurace. Když někdo potřebuje výpomoc s vytvořením svého webu požádá nějakého webmastera. Záleží na tom, na koho narazíte. Správa webu přeci nekončí nastavením redakčního systému a přizpůsobením šablony, to jsou pak ty drahé vizitky. Kvalitní obsah nám přináší kýžený zisk, a proto se při výběru svého webmastera ujistěte, že je také Copywriter. Já si dávám záležet na budování kvalitního obsahu.

4) Aktualizace webu je důležitá. Statické weby již dávno nejsou standartem, ale při představě šíleného hodinového sezení při vkládání jedné fotografie se i mě ježí vlasy. Vybrat si vhodný redakční systém je základ. Nechci vychvalovat až do nebe, ale pro rychlé, jednoduché, pohodlné a intuitivní aktualizování je zcela vhodný redakční systém WordPress. Jeho jádro je ke stažení zdarma. Vzhledem k stoupající popularitě tohoto redakčního redakčního systému ho jeho vývojáři vybavují vhodnými doplňky, nespočetnou řadou šablon a má velkou technickou podporu.

Mám tu malého … pokračování příště 😀